Implementatie binnen drie dagen in tijden van crisis

Een snelle lancering tijdens de coronacrisis, om 1.000 medewerkers in 150 winkels met elkaar te verbinden in een tijd van verandering en onzekerheid.

Nelson banner new

Hoe communiceer je met medewerkers in crisistijd, dat was de uitdaging waar Nelson Schoenen B.V tegenaan liep. We spraken met Ivo Flierman, Manager ICT & Innovatie bij Nelson over zijn ervaringen.

Over Nelson

+0

WINKELS

+0

WERKNEMERS

+0

JAAR

Hoe communiceert Nelson Schoenen met haar medewerkers?

“Nelson Schoenen heeft meer dan 1.000 medewerkers verdeelt over ruim 150 winkels en het hoofdkantoor. De communicatie op het hoofdkantoor verloopt via e-mail of het persoonlijk contact, dit in tegenstelling tot de winkels waar het contact veelal telefonisch is of middels notificaties naar de kassa.” 

Wat was de impact van COVID-19 op jullie organisatie?

“Het Coronavirus (COVID-19) raakt Nederland hard. Premier Rutte geeft op do 12 maart een persconferentie. Op dat moment beland je zowel zakelijk als privé redelijk onverwacht in een onzekere en vreemde tijd. Omzetten dalen en veel winkels en bedrijven, zowel binnen als buiten Europa, sluiten de deuren en van overheidshalve worden we beperkt in onze bewegingsvrijheid. Op dat moment is snelle communicatie naar al onze medewerkers van cruciaal belang".

Waarom is snelle communicatie naar medewerkers van cruciaal belang? 

“Je wilt iedereen zo goed mogelijk op de hoogte houden, de vele vragen kunnen beantwoorden en waar nodig eventuele zorgen over de continuïteit zoveel mogelijk weg te nemen. Daarnaast dienen de instructies ook duidelijk te zijn. Hoe om te gaan met klantcontact, wat te doen bij ziekte en wat als onverhoopt de deuren toch mochten sluiten. Op dit punt besef je als bedrijf dat het versturen van notificaties naar kassa’s de lading niet meer dekt. De attentiewaarde is laag en je bereikt bij lange na niet alle collega’s".

Waarom koos Nelson Schoenen voor Keephub?

"In december 2019 hebben wij met een aantal bedrijven gepitcht die een oplossing bieden voor onder andere instore operations en winkelcommunicatie. Een van deze softwareoplossingen was Keephub van Kega. Toen waren we al enthousiast, maar we hebben het geparkeerd omdat de projectfocus op dat moment elders lag".

Nelson SS new image 1

Nelson SS new image 2

Hoe is de implementatie van de app verlopen? 

"De samenwerking verliep fantastisch. Op iedere vraag en wedervraag kwam zowel 's avonds als overdag direct antwoord. Via video conferencing werden de spreekwoordelijke puntjes op de i gezet en drie dagen na het eerste contact zijn we live gegaan. We hebben meer dan 1.000 medewerkers voorzien van deze app-versie van Kega. Onze collega’s worden nu op de hoogte gehouden middels pushnotificaties, kunnen die teruglezen op een Instagram-achtige tijdlijn en hebben de beschikking over een uitgebreide FAQ en de mogelijkheid tot inzien van handleidingen."

Ivo Flierman

 


'Binnen 3 dagen werd de Nelson InTouch COVID-19 app gelanceerd. We hebben meer dan 1.000 medewerkers voorzien van de app.'

Ivo Flierman
MANAGER ICT & INNOVATIE NELSON

Ivo Flierman


'Within 3 days the Nelson Keephub COVID-19 app was released. We connected more than a thousand employees by implementing this app''

Ivo Flierman
MANAGER ICT & INNOVATION NELSON

Resultaten Nelson

79%

Voelt zich beter geïnformeerd

79%

Heeft de app gedownload

100%

Live binnen 3 dagen

Geïnteresseerd?

Book a demo

Laten we contact houden

Of doe mee! Onze community helpt elkaar te verbeteren.
Keephub is in samenwerking met onze klanten ontwikkeld.

Social icons-05

Social icons-06

Social icons-08

Social icons-07

Social icons-05

Social icons-06

Social icons-08

Social icons-07

Meer succes verhalen

Hunkemoller SS link
Hunkemöller
vanHaren SS link
vanHaren
Dirk SS link
Dirk